CAFEAUA-PRETEXT DE SOCIALIZARE ȘI IDEE DE BUSINESS

O cafea este o explozie de arome, o desfătare a gustului și o invitație la câteva clipe de reverie. Așa că, dincolo de pretextul unei întâlniri de socializare sau a unui moment de relaxare, cafeaua a devenit și subiectul unei afaceri. Cafenelele din ziua de azi au evoluat în tehnologii și ambianța oferită clienților, dar au rămas acele locuri în care orice cafegiu se simte “acasă”, învăluit în aroma inconfundabilă a cafelei.

Pentru trei tineri constănțeni, Programul Start-Up Nation a reprezentat impulsul pentru dezvoltarea unei afaceri țesute în jurul cafelei. Aflaseră despre program din presă, dar mai mult au contat părerile unui prieten deja implicat într-un proiect care beneficiase deja de finanțare. Și cum ideile unui întreprinzător au nevoie și de un strop de curaj, cei trei au zis că e momentul să-și încerce spiritul antreprenorial și au pornit la drum. Mai precis, la întocmirea unui plan de afaceri și a preoiectului pe care l-au depus pentru accesarea fondurilor necesare.

Prin intermediul finanţării nerambursabile primite, ei au achiziţionat echipamentele necesare tehnologizării procesului de prăjire a cafelei, iar în momentul implementării proiectului, au deschis o unitate destinată exclusiv prăjirii cafelei de specialitate. Așa s-a născut “Haute Cup”. Datorită noilor echipamente achiziționate ei au reușit să îmbunătățească semnificativ capacitatea de prăjire a cafelei, – volumul s-a mărit de opt ori, iar procesul de preparare a cafelei a fost controlat mai eficient. Finanțarea le-a permis să-și extindă afacerea și să mărească numărul locațiilor, acum având trei sedii în care își desfășoară activitatea. Investițiile constante în echipamente și know-how le-au permis, de asemenea, să dezvolte businessul, axându-se pe educarea segmentului de consumatori, dar și pe dezvoltarea personalului. În prezent, firma distribuie cafea proaspăt prăjită localurilor partenere. Pentru Ministerul Mediului de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, afacerea investitorilor constănțeni este un exemplu bun de urmat, cu morala că acolo unde există implicare și inițiativă afacerile se dezvoltă sănătos, iar reușita are o “savoare” aparte.

 

 

Loading...
SHARE