DESPRE „IMAGINEA” UOC ȘI MEDIUL ACADEMIC (Partea I)

Scriam acum ceva despre nemulţumirile și frustrările legate de salarizarea colegilor din universitate și despre atmosfera tensionată ce poate fi observată fără mari dificultăți și despre absenteismul pe care l-au înregistrat la organizarea alegerilor pentru ocuparea celor două locuri în Senatul Universității. Susțin că a existat un boicot generalizat atât la alegerile pentru Senat cât și la organizarea întâlnirii în care coordonatorii departamentali trebuiau să analizeze candidaturile pentru mobilități ale cadrelor didactice și personalului tehnic în cadrul programului Erasmus.

Se pare că lucrurile nu mai pot fi ținute sub control de actuala „echipă de management”, oamenii începând să observe adevărul și anti- managementul. Nici nu este greu să-ți dai seama de nemulțumirile, de teama și de faptul că lucrurile nu merg în direcția dorită.

Rugină nu mai poate motiva „echipa” pe care o conduce deoarece prorectorii nu-l ascultă, fiecare văzându-și de propriile interese. Informațiile mele din universitate spun că prorectorii se gândesc la o strategie prin care să-l debarce pe actualul rector și să organizeze alegeri pentru desemnarea unuia dintre ei la conducerea universității. Se vede că locul de rector este râvnit de multă lume (în special de către cei care sunt prorectori).

În tot acest context și pe fondul nemulțumii generalizate sunt organizate strategii de cosmetizare a imaginii universității de către Departamentul de Imagine din Universitate organizat în acest scop. Pe acest fundal intră în scenă „maestrul de ceremonii” care fardează situația și introduce strategii de contrabalansare a imaginii negative pe care Universitatea o acumulează zilnic din cauza anti-managementului tandemului Rugină-Gârțu.

Personajul care încearcă să mai salveze ceea ce se mai poate salva este Enache Tușa despre care am mai vorbit în postările anterioare. Mă întreb dacă Enache Tușa percepe în mod concret starea de nemulţumire generală ce domnește în universitate și, mă întreb, prin ce anume este convins să facă toate aceste demersuri de promovare a imaginii UOC…

Sursele mele din universitate îmi spun că membrii echipei nu-l includ în „cercul puterii” din cauza faptului că nu vor ca el să știe foarte multe din „aranjamentele echipei de management” și nu face parte nici din „potentații” universității plătiți cu salarii nesimțite.

Oare ce îl motivează pe acest personaj să ducă mai departe campania de promovare a imaginii universității când vede că totul se dezintegrează în jurul lui?

Probabil că vrea să-și demonstreze loialitatea față de echipă și pentru faptul că șefii l-au numit director de imagine. Sau vrea să-și demonstreze utilitatea într-o viitoare strategie de putere în universitate pentru a fi luat în calcul de viitoarea echipă…

Un interes direct pentru acesta există în mod clar pentru că a duce o astfel de campanie, presupune să investești resurse consistente, să utilizezi rețeaua relațiilor pe care o ai la dispoziție etc.

Strategia adoptată de Enache Tușa este utilizată des în mecanismele de construcție a imaginii unor instituții publice în situațiile de criză pe care acestea le traversează sau în situația în care vrei să contrabalansezi influența politică a unui grup sau personaj ineficient. Pur și simplu alegi un eveniment, îl ambalezi frumos și îl prezinți ca fiind un succes incontestabil într-un context dat. Asta face și Tușa aducând în prim plan evenimente singulare pentru „a lua ochii” și care sunt menite să distragă atenția de la adevărata situație. Cu alte cuvinte, „vindem iluzii” pentru că ne pricepem de minune la asta.

Dovada spuselor mele poate fi urmărită accesând acest link

Cafeneaua lui Enache (21.10.2017)

sau accesând următorul link :

https://www.youtube.com/watch?v=ejxe-w2FmkM.

Strategia de promovare este gândită împreună cu un alt „coleg și prieten” (așa cum îl prezintă Tușa) pe numele lui Costin Şorici, lector la Facultatea de Științe Economice. Sorici este coordonatorul unui proiect pe care sunt convins că l-a câștigat singur dar în care îi laudă pe cei din conducere pentru că așa dă… bine.

Îl cunosc bine pe Costin Sorici. Mi-a fost student, un student muncitor iar apoi am fost colegi în aceeași facultate și i-am urmărit întreaga carieră academică.

Ştiu că este capabil și că poate dezvolta strategii antreprenoriale din acest motiv susțin că este folosit de tandemul Rugină-Gârțu. Vizionând emisiunea ai impresia că la universitate curge lapte și miere însă realitatea este de cu totul alta… comparabilă cu dezastrul.

Vorba din popor „ afară e vopsit gardul … înăuntru leopardul” pentru că, proiectele de care vorbeşte Şorici sunt puțin… reprezentative.

El susţine în emisiune că echipa de la Universitate a făcut în şase luni foarte multe lucruri pentru proiectul în cauză.

Mă întreb de ce nu reușește minunata echipă să rezolve problemele curente ale universității?

Este foarte clar că emisiunea este gândită să prezinte comunității „succesul” administrativ.

În schimb, voi cei care lucrați în Universitate, dragi colegi, știți foarte bine situaţia. Adevărata situaţie.

Vedem cu toții cum totul este blocat, observăm cum o universitate lăsată cu resurse financiare de 3 milioane de euro acum nu găseşte bani să cumpere banalele consumabile.

Când am condus universitatea în calitate de rector aveam grijă ca toate acestea să nu se întâmple.

Încercam, pe cât posibil, să echilibrez bugetul universității și să nu risipesc inutil banii publici.

Vă las pe voi, dragi colegi, să analizați prin experienţa voastră şi să trageți concluziile.

SHARE